حرف دل - دکتر انوشه و استاد دانشمند (مطالب)

مطالبی که همه با اون درگیر شدیم و یا در آینده درگیر خواهیم شد

حرف دل - دکتر انوشه و استاد دانشمند (مطالب)

مطالبی که همه با اون درگیر شدیم و یا در آینده درگیر خواهیم شد

قبل از ازدواج


پسر ها و دختر ها

محض رضای خدا برای فردای ازدواجتون جوان های گرانقدر حواستون به ارزش های خودتون باشه

برای اون پسر یا دختر ادا در نیارید

پسره با دختره اومده رستوران

مدام کلماتی مثل ( استدعا می کنم ، خواهش میکنم ، لطف می کنین )

پسره غذا رو کامل نمی خوره میدونه یه مقدا ر باید بمونه تو بشقاب همیشه پسرها یه مقداری نوشابه میزارن می مونه تو لیوان پسری که تو خونه به اندازه یه کرگدن غذا میخوره بعد میدونه اگه قرار باشه همه غذا رو بخوره آبروش میره


دختره که انگار هوا ایدز داره یه دستمال دائم دستشه رو صورتش و خیلی جدی ، خیلی سخت خیلی مراقبه ، که جلو این پسر کلام ناشایست یا رفتار نا شایست ازش سر نزنه و با یک جدیتی نشسته

پسره چنگال بیفته بر نمیداره ، به گارسونه انعام میده (در صورتی که اوضاعش زیادم تعریف نداره )


هشت ماه یا نه ماه بعد از ازدواج

همین مردی که اینقدر از نوشابش می مونه و ( استدعا می کنم و خواهش می کنم و ...)

همین مرد هشت نه ماه بعد صبح که میخواد بره اداره تو همون حالت خواب و بیداری زیر شلواری شو در میاره این زیر شلواری عین یه بخچه گردی رو زمینه ( غیرت نمی کنه اینو به چوب لباسی آویزون کنه ) تابعد از ظهر که از اداره بیاد تو همون لوکیشین می ایسته اینو بکشه بالا !!!


از همون اولش ادا در نیارید بگید من همینم همین

یا زنگی زنگ باشید یا رومی روم خودتون باشید بگید من رفتارم اینه ، گفتارم اینه ، استعدادم اینه ،  توانم اینه ،علمم اینه ، اما راستشو بگید!


جز من اگرت عاشق و شیداست بگو          ور  نیل   دلت  هیچ   بجانب  ماس  بگو

ور  هیچ  مرا  در  دل  تو  جاست  بگو          گر هست بگو نیست بگو اما راست بگو


راستشو بگید با صداقت


چقدر زیبا میگه مولانا:


 هین   رها   کن   عشقهای  صورتی                  عشق  بر  صورت نه  بر روی  ستی

آنچه معشوق است صورت نیست ، آن               خواه عشق این جهان خواه آن جهان

آنچه  بر  صورت  تو  عاشق  گشته ای               چون برون شد جان چرایش گشته ای


تو اگه عاشق چهره اونی چرا وقتی میمیره میزاریش میری    

 

صورتش برجاست این سیری ز چیست                 عاشقا واجو که معشوق تو کیست

       پرتو خورشید بر دیوار تافت                                تابش عاریتی دیوار یافت

   بر کلوخی دل چه بندی ای سلیم                       وا طلب اصلی که تابد او مقیم


بخدا قسم اگه آدرس همسرتون رو از خدا بخاین سریع تر به نتیجه میرسین تا اینکه تو این کوچه


پس کوچه ها و چت ها و تماس های تلفنی و این ها بخاین دنبالش بگردین


آدرسشو از خودش بخاین

منتها این راه داره ،این شرط داره ، شرط اینکه خدا این آدرسو به شما بده یک مساله هست


چقدر زیبا میگه سعدی:


خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم

                               دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتیم


  ما کشته نفسیم و بسی آخ برآید    


                                 از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم


پیری و جوانی پی هم چون شب و روزند


                                 ما شب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم


تا کی ؟


به قول حضرت مولانا :

سال ها ره میرویم و در مسیر همچنان در منزل اول اسیر


صد تا دوست دختر و پسر گرفته آخرش تو مشاوره میگه آقای دکتر : اصلا نمیدونم چمه !

اصلا نمیدونم کی رو میخوام چی میخوام !!!!! چرا ؟

چون قلب رو متمرکز خداوند نکرده ، از خودش نخواسته ، بهمین خاطر دنباله این رنگ ها افتاده


زمان رو دارید از دست میدید جوانان عزیز ، وقتتون رو دارید از دست می دید ، و همچنان سرگردانید



اگر قراره عاشق باشید همه بودنتون رو باید بزارید وسط

همه بودنتون رو برای عاشق شدن


چقدر زیبا میگه حضرت مولانا :


آن یکی آمد در یاری بزد                         گفت یارش کیستی ای معتمد
گفت من گفتش برو هنگام نیست
           بر چنین خوانی مقام خام نیست
خام را جز آتش هجر و فراق                    کی پزد کی وا رهاند از نفاق

چون توییه تو هنوز از تو نرفت                  سوختن باید تو را در نار و تفت

رفت آن مسکین و سالی در سفر             در فراق یار سوزید از شرر
پخته گشت آن سوخته پس باز گشت       باز گرد خانه‌ی همباز گشت
حلقه زد بر در بصد ترس و ادب                 تا بنجهد بی‌ادب لفظی ز لب
بانگ زد یارش که بر در کیست آن            گفت بر در هم توی ای دلستان
گفت اکنون چون منی ای من در آ            نیست گنجایش دو من دریک سرا

دوستی کان زه تویی و منیست               نسبت این دوستی از دشمنیست


این چه دوستیه که تو همش گوشی رو برمیداری :

تو تو تو نه من من من گوش کن ببین من چی میگم گوش کن تو داری چرت می گی


این !!!! این چه دوستیه ؟ این چه علاقه ایه ؟ که همش منه و تو منه و تو

دوستی زمانیه که این منه و تو  محو بشه در چی ؟ در ما


نی من منم , نی تو توئی , نی تو منی

هم من منم , هم تو توئی , هم تو منی

             من با تو چنانم ای نگار ختنی
                                       کاندر غلطم که من منم  یا تو منی


گم میکنی خودتو ، گم میکنی تو این عشقی که داری


تا چقدر حاضرید برای رسیدن به او از خودتون بگذرید ؟


شما خودتون رو فقط تو عشق میتونین پیدا کنین جوان های عزیز

عزیزانی که ازدواج نکردید  شما فقط با عاشق شدن خودتون رو پیدا میکنین




حافظ یه شعری داره میگه :


                          اگر آن ترک شیرازی بدست ارد دل ما را  

                                                   به خال هندو اش  بخشم سمر قند و بخارا



امیر نظام گروسی این شاعر و عارف کردستان در پاسخ حافظ میگه :


اگر آن کرد گروسی بدست ارد دل ما را          

                                                          بدو بخشم تن و جان و سر و پا را

جوان مردی به آن باشد که ملک خویشتن بخشی

                                                          نه چون حافظ که می بخشد سمر قند و بخارا را




دکتر انوشه در جواب امیر نظام گروسی میگن :


                    اگر آن مه رخ تهران بدست ارد دل ما را

                                                            به لبخند ترش بخشم تمام روح و معنا را

              سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند

                                                            نه بر آن مه لقای ما که شور افکنده دنیا را




نظرات 14 + ارسال نظر
بهشت دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 http://nochagh.blogsky.com

بابا دستخوش
عجب مطلب جذابی!

نظر لطف شماست اینا ماله من نیستند ماله دکتر انوشه هستند من فقط دارم مکتوب میکنم

فائزه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 http://dokhtare-aftab.blogsky.com

خیلی جالب بود کاش این مطالبو زودتر خونده بودم

چیز هایی که دیر نشده رو باید عمل کرد

یادتون باشه خیلی زود دیر میشه

آی سودا دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 http://firstwindow.blogsky.com

حالا راهش چیه؟

صداقت البته دوطرفه یکطرفه مثل خیابان یک طرفه می مونه
البته مطالب آینده شاید جواب داشته باشه براتون

باران دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 13:11 http://baran201.blogfa.com

چه کار خوبی میکنید که صحبتهای دکتر اونشه رو اینجا مینویسید
ممنونم

پ دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 14:07 http://scary-download.blogsky.com

صوتی شونو گذاشتم برا دانلود

هادی دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 23:49 http://www.tobegoo.blogsky.com

ممنون٬ واقعا مفید بود ...

ankabut سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 17:26 http://afs0os.blogfa.com/

گفتم........
با صدای بلند هم گفتم.........
همیشه میگم........
ولی هر دفه چوب خدا رو محکمتر میخورم.
ممنون که اومدی.

نرگس چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 13:21 http://www.11-5audio2hamedan.blogsky.com

matlabe kheyli khoob va bedard bokhori bood merc

ankabut چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 19:10 http://afs0os.blogfa.com/

راستی اینقدر ناراحت بودم که یادم رفت
پست هاتو بخونم
امروز خوندمشون به انصاف زیباست
مطالبی اموزنده و جذاب.
نظر قبلیم هم مربوط میشه به نظرت
تو وبلاگم.
موفق باشی.

http://afs0os.blogfa.com

NAZIJON جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 20:11 http://www.bahooneh.blogsky.com

GHABL AZ EZDEVAJ KHEYLI MATLAB AMOOZANDE VA GHASHANGI BOOD VEBLAGE BESIYAR ZIBA VA SANGINI DARID BEHETOON TABRIK MIGAM.

فائزه جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 17:12 http://dokhtare-aftab.blogsky.com

خیلی جالب بود من فکر می کنم متاسفانه فیلم در اوردن جلوی جنس مخالف بیشتر تو افرادیه که تجربه های اولشون تو این زمینست

هادی پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:50

سلام . احوال شما ؟....

به خدا خیلی گلی ٬!

خیلی ۲۰تی ////

روح و معنا را....

یه سوال دارم .ایمیلتون رو می خواستم .

harfedel1724@yahoo.com

احمد رضا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 14:55

بد نبود اما غلط املایی زیاد داشت.

شما به بزرگی خودتون ببخشید ..

عاشق شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:12

من با اولین گفتار مخالفم. به نظر بنده استفاده از کلمات شکیل و محترمانه ادا درآوردن نیست و همه چیز نسبی هست نه مطلق.
ولی با باقیش تقریباً موافقم.

ارتباطات تلفنی و از طریق چت از ریشه غلطه اما خب چه میشه کرد وقتی عصر تکنولوژیه جوانها هم نزدیکتر و راحت تر ازین راه راهی بلد نیستن مخصوصاً جوانهای تنبل ایرانی
عشق خیلی کمرنگ شده اما نابود نشده هنوز هم هست در ثانی جوانها باید به این درک برسن که وقتی میگن عشق اساس زندگی و ارتباطه تمام زندگی عشق نیست ! دست بشورن از کارو مسئولیت بگن فقط عشق! نه عشق در کنار مسئولیت حجب و حیا وفاداری و انسانیته که زیبا میشه. و گرنه آقا یا خانمی که فقط با عشق و بدون هیچ عمل دیگه ای وارد زندگی میشن زندگیشون به جاهای خطیری کشیده میشه چون زندگی رؤیا نیست دختر خانم هرچقدرم عاشق باشی باید بتونی از پس 4 تا مهمونی بزرگ بربیای از پس کارهای منزل و بچه داری وووو.. آقا پسر هرچقدرم عاشق خانئمت باشی بازم باید بری بیرون از منزل و کار کنی و مسئولیت زندگی گردنته و باید کم کم برای پدر شدن آماده بشی. اگر تونستین از عهده ی این مسائل بربیاین و در سختی ها هم کنار هم باشین بدونید که عاشقین ..وگرنه همه بلدیم تا مسئولیتی روی دوشمون نیست عاشقی کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد