حرف دل - دکتر انوشه و استاد دانشمند (مطالب)

مطالبی که همه با اون درگیر شدیم و یا در آینده درگیر خواهیم شد

حرف دل - دکتر انوشه و استاد دانشمند (مطالب)

مطالبی که همه با اون درگیر شدیم و یا در آینده درگیر خواهیم شد

دوست داشتن و عشق





بلال حبشی موقعی که رفت خاستگاری یه جمله بیشتر نگفت


او گفت : اگر دخترتان را به من میدهید که خدا را سپاس می گویم


خدا را شکر می کنم وگرنه خدا بزرگ است


 

در هر دو حال سپرد به خدا


اگه قصد کردی که از این پیچ و خم ابروهای پیوسته و ریمل و فرموژه و مش و


دکلره و میزامپلی و تتو و متو وفلان و ...


در بیای تونستی به یه آدرس درستی برسی


آنکه میلش در خم ابرو بود                  روبرو بودن به از پهلو بود


اما


روبرو بودن نشان دشمنیست                یار من آنست که در پهلو بود


اینو بدونین فرق دوست داشتن و عشق در اینه که : در دوست داشتن دو یار به

هم خیره می شوند و در عشق دو یار با هم خیره میشوند فرق است در بین به


هم خیره شدن و با هم خیره شدن


چقدر زیباست


زمانی که عبداله ابن جعفربه خواستگاری حضرت زینب (ص) رفت


حضرت زینب (ص) فرمودند به شرطی که منو از برادرم حسین جدا نکنی


تنها شرطی که دارم همینه


از خداوند طلب می کنم  برای همه جوان های ما که برای زندگی مشترکشون


و پیوند مشترکشون  به همسر آیندشون اعم از پسر و دختر بهش بگن :


که ما به این شرط با تو ازدواج می کنیم ،  به این شرط تو را به همسری خودم


در میارم ، که منو از راه حسینم و از اندیشه حسینم جدا نکنی


چقدر سعادت بخشه که این پیش آهنگ اندیشه شما در ازدواج شما باشه


میدونین چرا ؟ چون مسیر دوست داشتن و عشق اینه


همبستگی  ، دلیبستگی ، پیوستگی


بعد عشق الهی میشه وارستگی


عشق زمینی میشه وابستگی


مگر آنکه این عشق زمینی  بر مبنای همون عشق خدایی قرار بگیره


جوان های ما اینو بدونن : اگر بنای  تفکر جدیدی را میسازید حتما باید بنای تفکر


قبلی را از میان برده باشید


شما نمیتونین روی تفکر قبلیتان  یک تفکر جدید رو بسازید


هیچ انسانی روی ساختمان خراب  و قدیمی نمیاد یه ساختمان جدید بسازه


هیچکس !


اگر شما یک اندیشه نو دارید حتما باید اون ساختمان قدیمی رو اول خراب کنید


بعد روی زمین اون ساختمان یه ساختمان جدید بسازید


نکته دوم برای جوانان


عزیزان : تصمیم عین ماهیه گرفتنش آسان ولی نگه داشتنش دشواره


تصمیمی را بگیرید که نگهش دارید


نکته بعدی برای جوانان


تا زمانی که تنها ابزارتان  چکش است همه چیز رو به شکل میخ می بینید


نکته بعدی


احساسات باید مدیریت بشود نه سرکوب


از افسران راهنمایی و رانندگی سوال شد که بیشترین علت تصادفات در ایران


چیه ؟


بعد از یه مدتی  به این نتیجه رسیده شد که بیشترین علت تصادفات در ایران


اینست :


که رانندگان امروز ما با ماشین های فردا در جاده های دیروز رانندگی می کنند


علت تصادفات اینه


علت  افت دانشگاه های ما به این خاطر است :


که  جوان های امروز ما را با روش های دیروز میخان برای فردا تربیت کنن و این


راه به جایی نمیبره


 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
باران یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 http://the-rain.blogsky.com

مرسی سر زدی...
پاینده باشی

رویا یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 23:14 http://royayi.blogsky.com

سلام..
ممنون از حضورتون..
جملات زیبایی بود..
ولی من یک جوونم که یک شکست تو پرونده م دارم..
شکستی که منه بی گناه رو داغونم کرد و ۳ سال از جوونیم رو به باد داد..
ویرون شدمو خودمو جمع کردم اما جای اون زخم همیشه هست...
وقتی کسی نمی یاد که جای اون زخم التیام پیدا کنه..وقتی کسی به یه دل ساده و پاک بها نمی ده..
وقتی تنهایی بزرگترین درد آدم هاست...
چه طوری می شه ساختمونه موفقیت رو رو ویرونه های دلم بنا کنم؟

باران دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 20:07 http://baran201.blogfa.com

مثل همیشه جالب بود ممنون

هادی سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:06 http://www.tobegoo.blogsky.com

سلام
مطلبت واقعا مفید بود
ممنون

غزال تنها چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 23:53 http://zanjire-yadegari.blogsky.com

شاید باورت نشه ولی همه ی سی دی هاشو دیدم.اونم با دقت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد